6. TŘÍDA
p.učitelky: Šárka Vítovcová, Petra Pajerová, Veronika Hosnedlová Dis.,
AP:Alena Pitelková
kontakt: viz. kontakty
Školní vzdělávací program "PUTUJEME BAREVNÝM SVĚTEM"
ať je v něm dobře všem dětem ......
Zaměření třídního programu ANEB "O CO NÁM JDE" :
-upřednostňujeme prožitkové učení a práci s příběhem,protože z příběhů se vlastně skládá život
-příjímáme mezi sebe každého přesně takového,jaký je :-)
-aby školka byla místem,kde je dítě spokojené,kam se těší,protože se tam pořád něco zajímavého děje,je to s kým sdílet a mají ho tam rádi takového,jaký je....
Pravidla třídy ANEB "ABY NÁM TU SPOLU BYLO HEZKY" :
-ke druhým se chovám tak,jak chci,aby se chovali oni ke mně
-hledáme společná řešení,vzájemně si pomáháme
-umíme používat slovíčka "prosím" a "děkuji"
-domlouváme se klidným hlasem,hluk nám škodí
-víme,že každá hračka má své místo
-hrajeme si tak,aby to nikoho nebolelo
POHÁDKOVÉ PUTOVÁNÍ S MEDVÍDKEM
AKTUÁLNÍ INTEGROVANÝ BLOK: Na jaře je celý svět zelený
4.téma: Pohádkové veselé jaro
Co dětem nabízíme a o čem to bude:
-zpíváme si jarní písničky "Na jaře", "Vozilo se na jaře", "Travička zelená " - učíme se rozpočítadlo: "U potoka roste kvítí" -seznamujeme se s jarními básničkami a říkadly :Táta včera na venku" -snažíme se určit charakteristické znaky jara -cvičíme se sluníčkem, sedmikráskou aj. - seznámení s písní "Když jsem já sloužil" - poznáváme domácí zvířata a jejich mláďata -posloucháme pohádky o zvířátkách "O kočičce a pejskovi", "O kohoutkovi a slepičce"..., snažíme se příběh převyprávět, mluvit celou větou a příběh dramatizovat - vybarvujeme omalovánky s domácími zvířátky, tiskáme razítka - stavíme statek - chlévy, ohrady, kurník, kravín.... -seznamujeme se s novými výtvarnými technikami a poznáváme vlastnosti barvy – kočičky, zlatý déšť. jak roste tráva, sluníčko vstává -poznáváme tradice, zvyky, koledu:" Hody, hody, doprovody...",zdobíme výfuky - procvičujeme rychlý i pomalý běh venku v tělocvičně i v přírodě, běh pozadu, popředu, s vyhýbáním, ve dvojicích - poznáváme jarní květiny,pokusy s obarvenou vodou - narcis, bledule, petrklíč, sněženka, -skládáme a střiháme a sestavujeme kytičky z barevného papíru i odpadových materiálů -podnikáme delší vycházky, pozorujeme jarní přírodu, všímáme si rozkvetlých stromů, keřů a kytiček na záhonech , -poznáváme jarní hmyz - broučky, včeličky, žížaly, housenky, - vyrábíme housenku z koleček papíru, šnečka z netradičního materiálu - krabičky od kulatého sýra - lezeme tunelem jako žížaly a broučci... - připravujeme Akademii - veřejné vystoupení ke Dni matek - povídáme si o rodině a chystáme dárečky pro maminky -uspořádávání prvků podle daného pravidla – zajíčkova koleda, zvířata a jejich mláďata, malovaná vajíčka, krtek na zahrádce, dešťovky… -hrajeme si na čarodějnice-zkoumání nadpřirozených bytostí -slet čarodějnic,vaříme lektvary, pokusy s barvou,čarovná zaříkávadla, let na koštěti… -vyprávění na téma jaro, čarodějnice, Velikonoce,rodina…- při tom samostatně používat jednoduchá souvětí, umět vyjádřit myšlenku -upevňujeme početní představy,porovnáváme množství –na dvorečku. na zahrádce,na pasece -orientujeme se v řadě zleva doprava a určujeme první a poslední – letí broučci, kuřátka na dvorku,
Logopedická prevence
Gymnastika mluvidel-kreslíme prstem po tváři sluníčko
Artikulační cvičení-otvíráme x zavíráme rty(ptačí maminka krmí ptáčata)
CJM-„ tráva roste“ – postupné zvedání všech prstů nebo pomalé vysouvání všech prstů z dlaně
Procvičení mluvidel:sluníčko-úsměv(ukážeme zuby),mráček(mračíme se)-střídání pohybu rtů
Rozvoj sluch.vnímání-„Na ztracenou ovečku“-se zavázanýma očima hledáme podle zvuku
Hlasové cvičení-napodobování hlasu zvířat „Zatleskáme,jako kočka zamňoukáme“
Dechové cvičení-“cvrček“-dlouhý nádech a výdech(probouzíme cvrčka-cccccc)