Školní vzdělávací program
TŘÍDNÍ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM
"SE SLUNÍČKEM CELÝ ROK"
Zaměření třídního programu ANEB "O CO NÁM JDE":
-upřednostňujeme prožitkové učení a práci s příběhem,protože z příběhů se vlastně skládá život
-příjímáme mezi sebe každého přesně takového,jaký je :-)
-aby školka byla místem,kde je dítě spokojené, kam se těší,protože se tam pořád něco zajímavého děje,je to s kým sdílet a mají ho tam rádi takového,jaký je....
Pravidla třídy ANEB "ABY NÁM TU SPOLU BYLO HEZKY" :
-ke druhým se chovám tak,jak chci,aby se chovali oni ke mně
-hledáme společná řešení,vzájemně si pomáháme
-umíme používat slovíčka "prosím" a "děkuji"
-domlouváme se klidným hlasem,hluk nám škodí
-víme,že každá hračka má své místo
-hrajeme si tak,aby to nikoho nebolelo
CHARAKTERISTIKA NAŠÍ TŘÍDY:
Do naší třídy je zapsáno 23 dětí v průměrném věku 5 – 7 let. Třída se skládá z 9 dívek a 14 chlapců.
Je zde zařazeno 1 dítě se speciálními vzdělávacími potřebami, které má k dispozici pedagogickou asistentku.
Naše třída je určena předškolním dětem, které zde plní povinnou předškolní docházku. Naším cílem je především podporovat samostatnost dětí a upevňovat jejich sebeobslužné, hygienické a pracovní návyky, které jsou klíčové pro jejich přípravu na školní docházku.
Zaměřujeme se na správný fyzický rozvoj dětí, jejich pohybovou koordinaci, jemnou motoriku a koordinaci ruky a oka, což je důležité pro rozvoj řeči a přípravu na psaní. Předškolák by měl být schopen zvládnout základní sebeobsluhu, být samostatný a hledat řešení problémů. K tomu bezpodmínečně potřebuje správnou výslovnost, gramaticky správnou řeč, dokázat porozumět, dorozumívat se, či se vyjádřit. Pokud si má zapamatovat nové informace a dovednosti, měl by umět vnímat, soustředit se, trénovat paměť. Přes tvořivost, vynalézavost a fantazii se dostaneme k časoprostorové orientaci, rozlišování obrazných a grafických symbolů, jejich vyjadřování.
Důležitou oblastí jsou základní předmatematické představy, početní a číselné pojmy a operace. Tyto pak vedou děti k řešení problémů a učení.
Důležitou součástí rozvoje je i projev citů, sebepojetí, vůle a sebeovládání. Děti se učí budovat sebevědomí a sebeuplatnění, což zlepšuje jejich komunikaci s vrstevníky, dospělými i jinak odlišnými lidmi. Vzdělávací nabídka zahrnuje i společenská pravidla a návyky pro zapojení do společnosti. Dalším úkolem je přibližovat dětem kulturu a umění v širším pojetí.
Klíčová je také sociální informovanost. Děti se učí všímat si změn v okolí, přijímat je a přizpůsobovat se. Vnímáme životní prostředí jako součást nás samých, a proto je důležité chápat význam péče o naše okolí.