Sedmá třída

třídní učitelky: Mgr. Eva Lukešová (ředitelka školy) Veronika Hosnedlová, DiS. Kamila Bauerová, DiS.
třídní telefon: +420 376 555 907
třídní e-mail: 7.smetanova@seznam.cz

ŠVP: PUTUJEME  BAREVNÝM  SVĚTEM, AŤ JE V NĚM DOBŘE VŠEM DĚTEM
              TŘÍDNÍ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM 7.Třídy
Putujeme s Bob a Bobkem, králíci z klobouku
Bob a Bobek, kamarádi,
pomáhají sobě rádi.
Když si spolu ruku dají,
všechno hravě zvládnou taky!
 
Kdo má kamaráda blízko,
ten se nebojí už nízko.
V klobouku se spolu žijí,
vždycky spolu všechno dají.
 
Bob a Bobek rádi mají,
když si s nimi děti hrají.
Skáčou, skáčou celý den,
s kamarády mají sen.
 
Charakteristika prostředí
7. třída se nachází v zelené budově a navštěvují jí děti ve věku od 3 do 5 let. Provoz třídy je zajištěn od 7- 14:30 hodin. Je multifunkčně uspořádaná – slouží zároveň jako herna, tělocvična, ložnice i jídelna. Prostor je upraven tak, aby umožňoval plynulé střídání denních činností a respektoval potřeby dětí.
Interiér je rozčleněn do tematických herních koutků, které podporují samostatnost a tvořivost. Děti mají k dispozici výtvarné zázemí, prostor pro konstrukční a manipulační hry, u stolečku využíváme didaktické hry.

Zaměření 7. třídy
Vést děti k radostnému a přirozenému poznávání světa prostřednictvím každodenního kontaktu s přírodou.
V bezpečném, laskavém a podmětném prostředí podporujeme samostatnost, tvořivost a zvídavost každého dítěte.

Cíl:
Pomoci dětem zdravě růst, rozvíjet se, navazovat vztahy a učit se hrou. Děti si během roku osvojí základní návyky, učí se samostatnosti, spolupráci. Učitelky jsou v roli průvodce – objevují spolu svět kolem sebe.

Denní režim
Na WC děti chodí dle potřeby. Přesto je nutný dohled učitelky.
Svačina – využíváme průběžnou formou. Děti si připravují jídlo samy, respektujeme suché pečivo, snažíme se, aby děti postupně ochutnávaly vše.
Pití – pokud to děti zvládnou, berou si samy, ostatním pomáháme. Po svačině si každý uklízí své nádobí na určený stůl.
Cvičení – denně cvičíme v prostoru třídy, na zahradě nebo ve spojovací místnosti, případně v tělocvičně.
Oběd – děti připravují příbory, učitelka nalévá polévku a přináší jídlo. Postupně si děti druhé jídlo nosí samy. Pokud se stane nehoda (např. vylité pití apod.) děti se učí požádat paní uklízečku o hadr a snaží se utřít stůl nebo podlahu.
Pobyt venku – chodíme do blízkého i vzdáleného okolí MŠ. Využíváme zařízení školní zahrady. Učitelka zajišťuje bezpečnost dětí.
Odpolední odpočinek – značky připravuje učitelka, děti si dávají pyžámka do postýlek. Čteme pohádku na dobrou noc. Popřejeme si krásné spaní s říkankou. Délka spaní je přizpůsobená individuální potřebě dětí, nenutíme spát.
Odpolední zájmové činnost – následují po svačině dětí až do odchodu. Věnujeme se individuálním i skupinovým činnostem, hře dle zájmu dětí. Za příznivého počasí chodíme na zahradu.
Řízená činnost – pracujeme podle integrovaných bloků, které zpracují učitelky společně a vycházejí z potřeb dětí. Děti jsou zapojeny do výběru témat. Dělíme děti na skupiny dle zaměření výchovné práce.

Naše pravidla třídy
SRDÍČKOVÉ – Všichni jsme tu kamarádi, neubližujeme si.
HRAČKOVÉ – Hračky, co si půjčujeme, zase na své místo dáme.
PUSINKOVÉ – Pusinka se usmívá, hezká slova povídá.
OUŠKOVÉ – Každý dvě ouška má, kamaráda poslouchá.
POSTÝLKOVÉ – Když v postýlce ležíme, společně se ztišíme.
ŽELVIČKOVÉ – Nožky tady neběhají, jako želvy chodívají.
VODĚNKOVÉ – Vodu, mýdlo použiji, ručičky si čistě myji.

Tato pravidla nám pomáhají, aby nám ve školce bylo všem dobře a veselo



Bob a Bobek

Naše fotogalerie

Více fotografií

Kontaktujte nás