p.učitelky: Gabriela Hájková, DiS., Michaela Sloupová
kontakt: viz. kontakty

první třída

Školní vzdělávací program " PUTUJEME BAREVNÝM SVĚTEM "
ať je v něm dobře všem dětem ......

Zaměření třídního programu
Vytvořit klidný, radostný a přátelský vztah mezi dětmi, učitelkami a rodiči. Vést děti k všestrannému rozvoji celé jejich osobnosti.

Vzdělávací obsah integrovaného bloku:
Žlutou barvou slunce léto rozsvítí

5. téma: Putování v pohádce Hurá na prázdniny se zajíčkem Ušáčkem

- Otázky a odpovědi o naší rodině – kdo s námi bydlí, jak se jmenují členové naší rodiny, jaké je naše příjmení, jak se jmenuje moje maminka a tatínek, sourozenci
- Hrajeme různé hry: na rodinu, Kdo se tady schovává?, pantomima
- Vyrábíme z papíru, kreslíme, tvoříme z přírodnin, lepíme, stříháme
- Počítáme 1 - 10, tvoříme skupiny, určujeme více–méně, rozlišujeme velký, menší, nejmenší
- Říkáme slova opačného významu - Rozvíjíme řečové dovednosti, slovní zásobu
- Popisujeme obrázky a snažíme se mluvit v celých větách
- Povídáme si o povolání - jaká jsou, kde pracuje moje maminka, můj tatínek, čím bych jednou chtěl/a být
- Zrakové vnímání – přiřazujeme k danému povolání potřebné pomůcky, nářadí, náčiní
- Švadleně se zamotaly knoflíky – procvičování a určování geometrických tvarů
- Půjdeme cvičit do tělocvičny, hrajeme si s míčem – chytáme, házíme, spolupracujeme ve dvojici nebo družstvu
- Vydáme se na výpravu do Luhu, zahrajeme si stopovačku
- Připravujeme se aktivně na olympiádu
- Oslavujeme Den dětí, pojedeme na školkový výlet na Srní – vlčí výběh
- Zpíváme Školkovou hymnu, Muzikantskou rodinu, Tancovala žížala a spoustu dalších dětských lidových písniček, recitujeme básničky, naučíme se Školkový pokřik, tančíme různé tanečky Zlatá brána, Pásla ovečky
- Umíme popsat svého kamaráda - jak vypadá, jaké má vlastnosti, zároveň se společně nakreslíme
- Zaměříme se na dopravní prostředky – na souši, ve vodě, ve vzduchu
- Při přecházení se chováme bezpečně, respektujeme provoz, semafor, poznáváme důležité dopravní značky
- Měníme se ve vláčky a zajíždíme do určeného depa a zase na signál vyjíždíme
- Dbáme na bezpečnost, říkáme si, co správný cyklista má mít na sobě a proč
- Vytleskáváme slabiky, určujeme jejich, počet, zkoušíme poznat první slabiku slov
- Ukážeme si vývoj motýla/berušky/mravenců/ včel, poznáme jejich život a jejich úlohu v přírodě
- Otázky a odpovědi na téma, kam pojedu v létě na prázdniny - umět se co nejlépe vyjádřit, vyslovovat
- U moře, u řeky, u rybníka, na horách, v přírodě je také krásně

CJM:
- Mačkáme modelínu, navlékáme korálky, propracováváme písek
- Hýbeme rukama – řídíme auto, vlak jede po kolejích, děláme vlny pažemi, křídla letadel
- Ve vzduchu ukazováčkem kreslíme trasu letu včelky

Logopedická prevence:
- Špulíme rtíky, usmíváme se x mračíme se
- Hýbeme hojně jazýčkem – lížeme zmrzlinu, cucáme bonbón, mlaskáme
- Myjeme si jazýčkem pusinku, děláme bouličky do tváří
- Venku foukáme do odkvetlých pampelišek

Pravidla na třídě:
Srdíčkové - máme se rádi, kamarádíme spolu, hezky se k sobě chováme, pomáháme si
Pusinkové - používáme hezká slova, poděkujeme, poprosíme, umíme říct promiň. Při příchodu a odchodu z MŠ se vždy podíváme do očí a pozdravíme.
Ouškové - nasloucháme si. Když někdo mluví, neskáčeme mu do řeči a nekřičíme.
Košťátkové - uklízíme si vždy po sobě, udržujeme pořádek ve třídě, v ložnici i v šatně.
Želvičkové - pohybujeme se pomalu a opatrně. Neběháme, neskáčeme, nedivočíme, nestrkáme se. Dbáme na bezpečné chování.
Dárečkové -přejeme si k narozeninám, k svátku a k významným událostem.