2. TŘÍDA
p.učitelky:Hrabová Zdeňka,.Bc.Stanislava Sporková-Ptáčková
p.ředitelka:Mgr.Eva Žatková
kontakt: viz. kontakty
Školní vzdělávací program "PUTUJEME BAREVNÝM SVĚTEM"
ať je v něm dobře všem dětem ......
Zaměření třídního programu :
Radostné a spokojené děti se zdravým sebevědomím, které touží získávat nové poznatky, těší se na kamarády, s chutí pracují, kreslí, cvičí…
Pravidla naší třídy
Ve školce jsme všichni kamarádi, pomáháme si a můžeme se na sebe spolehnout.
Při příchodu a odchodu si podáváme ruku s paní učitelkou, pozdravíme se a navážeme oční kontakt.
Ve třídě si hrajeme, všechny hračky uklízíme na své místo.Zacházíme s nimi opatrně.
Menší stavby a výtvory si můžeme několik dní ponechat na výstavě na bezpečném místě.
Ve třídě nekřičíme /hluk nám škodí, domlouváme se klidným hlasem/, neběháme, pohybujeme se tak, abychom neublížili sobě ani nikomu jinému.
Na chodbě a po schodišti chodíme pomalu a opatrně.
Zdravíme všechny „dospěláky“.
Mluvíme slušně a dodržujeme zásady slušného chování-prosíme, děkujeme.
Ke hře a k tvoření si můžeme půjčit hračky, pomůcky a materiály.
Po ukončení hry je uklidíme, zbytkový materiál patří do koše – třídíme odpad.
Dbáme na čistotu rukou – špinavé ruce myjeme mýdlem.
Ruce si myjeme před každým jídlem a po použití toalety.
Toaletu splachujeme.
Vodu necákáme a nestříkáme, mokrá a kluzká podlaha v umývárně nám je nebezpečná.
Při jídle nemluvíme.
Pokud něco nezvládneme sami, požádáme o pomoc dospělé nebo kamarády.
V šatně má každý své místo, kam si ukládá věci.
Každý se snaží udržovat své místo v pořádku a čisté dle svých možností.
V naší třídě nemáme rádi hádky, žalování a ubližování.
Snažíme se hezky oslovovat.
Používáme kouzelná slovíčka – děkuji, prosím.
Umíme se rozdělit.
♥ MÁME SE RÁDI! ♥
Vzdělávací obsah integrovaného bloku:
5. téma – Žlutou barvou slunce léto rozsvítí: Večerníček putuje v pohádce: Honzíkova cesta
o seznamujeme se zvyky a tradicemi - Mezinárodní den dětí 1.6. – upevňování vztahů v rodině
o oslavujeme den dětí o navštíví nás divadlo – pohádky ke dni dětí
o počítáme knoflíky, sluníčka, ex.zvířata, domy, auta
o zpíváme u klavíru „To je on, malý slon“, využíváme orf. nástroje
o letní olympiáda – závodíme v běhu, skoku do dálky, hodu na cíl
o povídáme si o exotických zvířátkách
o jedeme na celodenní výlet
o povídáme si o našem městě, poznáváme známé budovy – radnice, muzeum, Andělíček, Svatobor…
o hledáme cesty a orientujeme se v prostoru, labyrint
o povídáme si o dopravě, dopravních prostředcích, pojedeme autobusem, půjdeme se podívat na vlakové nádraží
o cvičíme s plyšáky, dřevěnými kostkami, volanty, barevnými auty, kytkami, vařečkami; cvičíme na zahradě MŠ
o procvičujeme běh pomalu x rychle, běh na zvukový signál, běháme dle barevných aut
o PH: Auto, stop!, Medvěd spí!, na Peška
o procvičujeme malý x velký, před, za
o těšíme se na prázdniny
o čteme knihy na pokračování před spaním – O pejskovi a kočičce, volný přístup k dětské literatuře
o rytmizujeme známá říkadla
o uvědomujeme si důležitost práce dospělých, poznáváme různé pracovní profese
o chodíme na vycházky do přírody – Andělíček, pod Svatobor, na kopec, ke studánce, k řece, na Fuferna, na Santos
o chráníme naše město, třídíme odpad apod.
o pozorujeme práce v kuchyni, na silnici…
o grafomotorická cvičení pro uvolnění ruky – klece pro zvířátka v ZOO, na vlnách, loďky plují, kouř z parníku
o experimentujeme s barvou
o pracujeme s rozmanitým i odpadovým materiálem
o hledáme cesty a orientujeme se v prostoru – kudy pojede auto
o podílíme se na výzdobě třídy, šatny a poschodí výrobky charakteristickými pro letní období o pohybové činnosti /chodíme pozadu, chodíme po úzké rovině, běháme mezi překážkami – včelka letí mezi kytičkami/
o snažíme se sladit pohyb s hudbou – rytmem a zpěvem, ovládáme dech při zpěvu
o zpíváme veselé písničky – Mami, vem mě do ZOO; Když jsem já sloužil, V moři je místa dost, …
CJM
- sloní chobot
- rybí ploutve – kroužíme rukou v zápěstí, předloktí
- kruhy na vodě – kroužíme celou paží
- procvičujeme prsty – máváme mamince
- postupně zvedáme jednotlivé prsty – počítáme kamarády, kytičky
- schováváme prsty v pěst a otvíráme – tygr má ostré drápky
- típ, típ, típ -
- ťuká, ťuká deštík
- maják na moři – svíráme ruku v pěst a rychle ji uvolňujeme
LOGOPEDICKÁ PREVENCE
- Artikulační cvičení – procvičování mluvidel, jazyka, patra, dechová cvičení
- bzučíme jako včelky
- ryba na suchu – otevírání a zavírání rtů
- vítr do plachet – ovládáme intenzitu výdechu
- foukáme jako vítr hodně x málo
- autu se kouří z výfuku hodně x málo
- posíláme mamince pusu
- „Zebra Zora zdobí ZOO.“
- „Kuchtík Kája kuchtí kaši.“
- „Stůj, na semaforu svítí červená!“
- zvířátka v ZOO – šmejdění jazýčku v pusince sem a tam
- maminka vařila – pochutnáváme si na dobrotách – olizujeme rty nahoře i dole, olizujeme rty v obou směrech, mlaskáme
- Ahoj školko, ahoj prázdniny!