5. TŘÍDA

p. učitelky: Hana Anýžová, Michaela Naušová Dis.
kontakt: 607 966 376

pátá třída

Školní vzdělávací program"PUTUJEME BAREVNÝM SVĚTEM"
ať je v něm dobře všem dětem ...

ZAMĚŘENÍ TŘÍDNÍHO PROGRAMU
Upřednostňujeme prožitkové učení a práci s pohádkou. 
(spontánně, přirozeně, s radostí a pomocí všech smyslů) 
Získáváme nové vědomosti, zkušenosti a dovednosti. 
Na základě spolupráce vytváříme podmínky, ve kterých se děti budou učit.


PRAVIDLA VE TŘÍDĚ 
Hračky uklízíme na své místo - říkanka.  
Učíme se chodit v kruhu a napodobujeme učitelku
Neskáčeme do řeči.
Děti vedeme k samostatnému oblékání. Věci ukládáme na svou značku.
Všichni si pomáháme a neubližujeme si.
Umíme poprosit a poděkovat.
Když si hrajeme neběháme a při běhu se nestrkáme. 
U jídla nepovídáme a sedíme na svém místě, snažíme se najíst sami.
Po použití toalety dbáme na čistotu rukou.
V šatně si ukládáme věci na své místo.
Učíme se chodit s vestou a ve dvojicích. 

Aktuální integrovaný blok: ŽLUTOU BARVOU SLUNCE LÉTO ROZSVÍTÍ

U POTOKA ROSTE KVÍTÍ
BUDEME:
• poznávat naše město Sušice a jeho okolí – náměstí, andělíček, vodojem – pozorovat život na louce a v lese – poznávat hmyz žijící na louce – (vosa, včela, beruška, mravenec. . .) a luční kvítí (pampeliška, kopretina, vlčí mák, sedmikráska. . .) 

• se učit rozlišit potok, rybník, studánka, řeka, moře - povídat a pozorovat život u řeky Otavy – krmení kačen, házení „žabek“, dle počasí hry s kamínky – rybníčky, skládání a pouštění papírových lodiček

• chodit na delší procházky – nádraží (pozorovat vlaky), na Kalich, do Luhu na nutrie, k Altánku. . .

• stavět stavby našeho města – z písku, kartonů, „polykarpovky“, klacíků, z kostek a ze stavebnic

• rozcvičky a překážkové dráhy venku – v přírodě, cvičit s nářadím – balanční cvičení na lodičkách, chůze po zvýšené ploše – rozhledna

• četby a seriály příběhů před spaním

• pozorovat dopravu (určujeme dopravní prostředky) – tvary – značky

• malovat a tvořit louku – práce s vidličkami, zapouštění barev, barevná tuš, bublinková folie – malování zvířecích postav

• řešit cesty a labyrinty – včelka a květ, mravenec k mraveništi, cesta domů. . .

• procvičovat číselné pojmy – mravenci, květiny, dopravní prostředky. . .

• si povídat jak se chovám na ulici, silnici – bezpečnost chování

• grafomotorika – včelka létá z květu na květ, rovné stonky, let berušky, tělo mravence. . .

• zpívat a rytmizovat písničky – „Stavím mlýnek na potoce“, „Uvíjíme věneček“, „Hastrmane tatrmane“, „Na zahrádce pod jabloní“ – taneční improvizace

• upevňovat poznatky o létě
 
CJM

• včelka léta z květu na květ – dotýkání se prstem všech dalších prstů, pohyb celé ruky

• mávání rukou v zápěstí – rybí ploutvičky

• svíráme ruku v pěst a rychle ji uvolňujeme – růst travičky a kvítí